Alles-in-1-propositie

29 november 2017

De eerste totaaloplossing voor noodhulpverlening: van acute hulp tot schade-afhandeling, herstel en verhaal

Alarmcentrale SOS International gaat een unieke alles-in-1-propositie aanbieden. SOS en CED dekken daarmee als eerste de complete keten af, door alles – van acute hulp tot herstel en afwikkeling – in één helder, integraal en klantgericht proces. Bij deze service komt een app die gedupeerden al vanaf de eerste melding de regie geeft over hoe zij geholpen willen worden. En die hen vervolgens ál het regelwerk uit handen neemt. Marcel van der Meulen, directeur SOS International: “De hoogste klantbeleving, dat is onze ambitie.”

Technologische innovatie als basis
Met de ‘Alles-in-1’ propositie hebben SOS International en CED een unieke kans om klant én consument echt te ontzorgen. Van het eerste telefoontje tot schade-afhandeling, herstel en verhaal. Als eerste partij in de markt zijn zij in staat om deze complete keten afdekken. Daarbij is technologische innovatie een belangrijke driver. Marcel van der Meulen, directeur SOS International: “CED loopt voorop in digitale schade-afhandeling. Negentig procent daarvan is een-op-een toepasbaar in een alarmcentrale. Dat heeft het innovatieproces binnen SOS International een enorme versnelling gegeven. We staan nu op het punt onze noodhulpmodules te koppelen aan het CED Connect-platform, dat hard op weg is de standaard in de verzekeringsmarkt te worden. Ook ontwikkelen we een app die gedupeerden al vanaf de eerste melding de regie geeft over hoe zij geholpen willen worden. En die hen vervolgens ál het regelwerk uit handen neemt.”

Verregaande ambitie
Zulke innovaties moeten een “unieke klantervaring” opleveren, want slimme technologie draagt ook bij aan betere persoonlijke hulpverlening, aldus Van der Meulen. “Alarmcentrales concurreren vaak op de laagst mogelijke kosten per call. Wij gaan voor de hoogste beleving voor de klant, met behulp van innovaties die óók nog eens de proceskosten drukken. Dat gaat goed: de tevredenheid is het afgelopen jaar al gestegen van een 8,1 naar een 8,4. En we zien nog volop kansen. In een crisissituatie komt er veel op een gedupeerde af. Hoe mooi zou het zijn als er één aanspreekpunt is dat alles voor je regelt. Dat is onze ambitie.” Meer weten over de ‘Alles-in-1’ propositie? Neem contact op met Hajrudin Smajilbegovic via h.smajilbegovic@sosinternational.nl