Een spoedige terugkeer naar huis

Als u snel naar huis moet

Het kan voorkomen dat u uw reis of vakantie onverhoopt eerder af moet breken, omdat er ter plaatse onvoldoende medische zorg is of vanwege ernstige familieomstandigheden. Het team van SOS International regelt dan een snelle en veilige terugkeer naar huis, of naar een goed ziekenhuis in de regio. Waar nodig en mogelijk zetten we speciaal uitgeruste ambulancevliegtuigen in, met aan boord alle benodigde medische voorzieningen en goed getrainde artsen en verpleegkundigen.

Overlijden in het buitenland
Als één van uw familieleden of reisgenoten komt te overlijden in het buitenland, dan is dat heel ingrijpend. Met persoonlijke en professionele hulp ondersteunen we u bij de repatriëring van uw overleden familielid of reisgenoot. Ook als het gaat om de – vaak bijzonder ingewikkelde - administratieve procedures in het betreffende land.

Contact

Ons webcare team is op werkdagen van 9 tot 5 uur bereikbaar.
Heeft u een spoedvraag? Neem dan contact op met SOS International via 020-6515151.

020-6515151 (Bij spoed 24/7)

Zo zorgen we voor een spoedige terugkeer naar Nederland

  1. Doe navraag over goede medische hulp

    De beste tips voor het vinden van een betrouwbare arts of goed ziekenhuis krijgt u vaak ter plaatse. Vraag ernaar bij de receptie van uw accommodatie of in lokale winkels. Bel bij spoed zelf een ambulance. In de meeste landen is het noodnummer 112. Komt u er niet uit, dan staat SOS International altijd voor u klaar.

  2. Meld uw hulpvraag

    Het is handig als u uw verzekeringsgegevens bij de hand heeft. Heeft u tijdens deze reis al eerder contact gehad met SOS International, meld dan uw dossiernummer (dat krijgt u meestal toegestuurd per sms).

  3. Wie – wat – waar

    Vertel ons in welke situatie u zich bevindt: waar bent u, wat is er gebeurd, wat zijn uw reisplannen?

  4. Maximaal haalbare hulp

    Ons medisch team beantwoordt uw vragen en inventariseert welke zorg u nodig heeft. Omdat zij precies weten wat er praktisch en logistiek mogelijk is op de plek waar u bent en binnen de polisvoorwaarden van uw verzekering, krijgt u altijd de maximaal haalbare medische hulp.

  5. Hulp in uitvoering

    Nu we in beeld hebben wat u nodig heeft en wat er kan, gaan we alle hulp voor u regelen. We nemen contact op met de behandelend arts en we melden u zo snel mogelijk hoe en waar u terecht kunt voor goede medische zorg.

  6. Goed op de hoogte

    We blijven voortdurend met u in contact over de voortgang van de georganiseerde hulp. Zo weet u altijd wat u kunt verwachten.

  7. Financiële afwikkeling

    SOS International handelt de financiële kant af met de zorgverleners ter plaatse en met uw verzekeraar. Daar heeft u geen omkijken naar. Heeft u extra kosten gemaakt? Laat het ons weten via de app!