Ziek tijdens uw reis

De waarde van uw gezondheid

Gezondheid is uw grootste goed, ook als u op vakantie bent. Met SOS International staat u er nooit alleen voor als u ziek bent in het buitenland. Wij helpen u 24 uur per dag, 7 dagen per week bij het beantwoorden van uw medische vragen, het vinden van een betrouwbare arts of ziekenhuis in de buurt en we organiseren de hulp die u nodig heeft, waar ook ter wereld.

020-6515151 (Bij spoed 24/7)

Zo bieden we u hulp bij ziekte in het buitenland

Heeft u een spoedvraag? Neem dan contact op met SOS International via 020-6515151.

  1. Doe navraag over goede medische hulp

    De beste tips voor het vinden van een betrouwbare arts of goed ziekenhuis krijgt u vaak ter plaatse. Vraag ernaar bij de receptie van uw accommodatie of in lokale winkels. Bel bij spoed zelf een ambulance. In de meeste landen is het noodnummer 112. Komt u er niet uit, dan staat SOS International altijd voor u klaar.

  2. Meld uw hulpvraag

    Het is handig als u uw verzekeringsgegevens bij de hand heeft. Heeft u tijdens deze reis al eerder contact gehad met SOS International, meld dan uw dossiernummer (dat krijgt u meestal toegestuurd per sms).

  3. Wie – wat – waar

    Vertel ons in welke situatie u zich bevindt: waar bent u, wat is er gebeurd, wat zijn uw reisplannen?

  4. Maximaal haalbare hulp

    Ons medisch team beantwoordt uw vragen en inventariseert welke zorg u nodig heeft. Omdat zij precies weten wat er praktisch en logistiek mogelijk is op de plek waar u bent en binnen de polisvoorwaarden van uw verzekering, krijgt u altijd de maximaal haalbare medische hulp.

  5. Hulp in uitvoering

    Nu we in beeld hebben wat u nodig heeft en wat er kan, gaan we alle hulp voor u regelen. We nemen contact op met de behandelend arts en we melden u zo snel mogelijk hoe en waar u terecht kunt voor goede medische zorg.

  6. Goed op de hoogte

    We blijven voortdurend met u in contact over de voortgang van de georganiseerde hulp. Zo weet u altijd wat u kunt verwachten.

  7. Financiële afwikkeling

    SOS International handelt de financiële kant af met de zorgverleners ter plaatse en met uw verzekeraar. Daar heeft u geen omkijken naar. Heeft u extra kosten gemaakt? Laat het ons weten via de app!