Pers

01/06 Het hoogseizoen betekent topdrukte op onze alarmcentrale. Om alle hulpvragen op de beste manier af te kunnen handelen, is een sterke voorbereiding nodig. Daarom volgen SOS en TAA (Tyrol Air Ambulance) de trends in de reiswereld op de voet: waar gaan Nederlanders naartoe op vakantie deze zomer en hoe organiseren we de hulpverlening optimaal?

Klaarstomen voor het hoogseizoen!

Het hoogseizoen betekent topdrukte op onze alarmcentrale. Om alle hulpvragen op de beste manier af te kunnen handelen, is een sterke voorbereiding nodig. Daarom volgen SOS en TAA (Tyrol Air Ambulance) de trends in de reiswereld op de voet: waar gaan Nederlanders naartoe op vakantie deze zomer en hoe organiseren we de hulpverlening optimaal?

25/04

SOS International maakt informatie ziekenhuizen in het buitenland openbaar met unieke website

Snel een ziekenhuis vinden in het buitenland: die informatie is nu voor elke Nederlander toegankelijk via Ziekenhuizenopreis.nl, ontwikkeld door alarmcentrale SOS International. Een unieke website die reizigers uitkomst biedt in stressvolle situaties.

25/04

IAG-forum in teken van Latijns-Amerika

SOS International is ‘core partner’ van The International Assistance Group (IAG). De partners van het IAG komen twee keer per jaar bijeen om onder andere ervaringen uit te wisselen en kennis met elkaar te delen. Afgelopen maand troffen de partners elkaar met als centraal thema de uitdagingen van hulpverlening in Latijns-Amerika. Corien Hiddink, manager Netwerk en Inkoop, reisde hiervoor samen met directeur Marcel van der Meulen af naar Cancun in Mexico en doet verslag van dit IAG-Forum.

01/04

SOS International sluit coördinatiejaar calamiteiten af

Een jaar lang was SOS International als coördinerende alarmcentrale het eerste aanspreekpunt bij calamiteiten in het buitenland waar Nederlanders bij betrokken waren. Tijdens die periode deden zich drie calamiteiten voor in Nepal, Portugal en Mexico. Vandaag sluit SOS International haar coördinatiejaar calamiteiten af. De komende 12 maanden zal de ANWB Alarmcentrale deze taak vervullen.

26/01

CED neemt SOS International over van a.s.r.

CED-group neemt alarmcentrale SOS International over van verzekeraar a.s.r. Met de overname versterkt CED haar positie als full-service schadespecialist en is zij nog beter in staat om mensen in onvoorziene situaties 24/7 hulp en duidelijkheid te bieden.

22/09

SOS International eerste alarmcentrale met Zilver stempel FIRA MVO-rapport

SOS International publiceert deze week als eerste alarmcentrale haar prestaties op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) op het platform van FIRA. Met het inzichtelijk maken van haar duurzaamheidsprestaties verwerft de hulpverleningsorganisatie het FIRA Zilver stempel.

05/05

Aankomsttijd vlucht KDC10 18:10 uur (5 mei)

Vlucht KDC10 is opgestegen vanaf Cyprus en wordt om 18.10 uur vanavond (5 mei) op vliegbasis Eindhoven verwacht. Blijf mogelijke updates op onze Facebookpagina en Twitteraccount wel in de gaten houden.

05/05

Volg updates Nepal via Social Media van SOS International

Updates over de hulpverlening in Nepal staan vermeld op de Facebookpagina en het Twitteraccount van SOS International. De berichten zijn ook te zien als u zelf geen Facebook- of Twitteraccount heeft. Nederlanders die zich in Nepal bevinden en contact willen opnemen met de alarmcentrale, kunnen dit ook doen met hun tablet of smartphone via http://smartmelden.nl/nepal/.

04/05

Voorlopige nieuwe aankomsttijd KDC10: dinsdag 5 mei 18:00 uur

Voorlopige nieuwe aankomsttijd vlucht KDC10 op vliegbasis Eindhoven is dinsdag 5 mei rond 18:00 uur. Morgen zal er meer zekerheid zijn over de aankomsttijd. Updates melden wij via Facebook en Twitter.

Contact

Woordvoering

+ 31 (0) 20 651 56 07 
B.g.g.
+ 31 (0) 20 651 51 51 

info@sosinternational.nl

Hoogoorddreef 58
1101 BE Amsterdam
Postbus 12122
1100 AC Amsterdam

Routebeschrijving

Algemeen telefoonnummer
+ 31 (0) 20 651 56 01