Studenten maken Alarmcentrale nóg slagvaardiger

9 oktober 2018

Nóg sneller kunnen reageren op noodhulp-verzoeken, dankzij een flexibele studentenpool.

Dat is het bewezen resultaat van de samenwerking tussen SOS International en SUSA flexibel studentenwerk, sinds begin van dit jaar.

In de Alarmcentrale van SOS International werken 130 vaste hulpverleners, om altijd persoonlijk contact en goede bereikbaarheid te kunnen garanderen. In de zomer is dit niet genoeg. Er komen dan ruim zes keer zoveel meldingen binnen. Daarom zocht SOS International een partner voor flexibele inzet. Die werd gevonden in SUSA. ‘Om de beste noodhulp te kunnen bieden stellen we hoge eisen aan nieuwe medewerkers,’ vertelt Operationeel Directeur Peter Tangstrøm.‘ Je moet in wisseldiensten willen werken, meerdere talen spreken en snel kunnen leren. Want het werk vereist veel parate kennis. We werken niet met scripts; het is bij elke hulpvraag opnieuw een balans vinden tussen emoties, financiën en verzekeringstechnische zaken.’ SUSA regelde werving, selectie, planning en training, wat resulteerde in een slagvaardig netwerk van in te zetten studenten. In het voorjaar was het nog even ‘oefenen’, maar deze zomer konden ze vol aan de bak. Operationeel Directeur Peter Tangstrøm: ‘Na de aardbeving in Lombok stond er binnen twee uur een heel team klaar om alle telefoontjes op te vangen.’

SOS International gebruikt cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek aan onze website voor u nog gemakkelijker en persoonlijker te maken. Ook gebruiken we cookies voor analyse- en marketingdoeleinden. In deze cookies wordt informatie over u en uw websitebezoek opgeslagen door SOS International en door derden. We respecteren daarbij uw privacy, zoals omgeschreven in ons privacy statement. Door verder gebruik te maken van deze website gaat u hiermee akkoord. Bekijk hier ons Privacy Statement of sluit deze melding.