Veel reizigers gaan onderverzekerd op reis

8 oktober 2018

Het Team Hulpverlening van SOS International signaleerde afgelopen zomer een duidelijke trend: veel gestrande reizigers waren onderverzekerd!

‘Veel Nederlanders denken dat ze met hun standaard zorgverzekering ook in het buitenland voldoende gedekt zijn’, zegt Operationeel Directeur Peter Tangstrøm.

‘Maar in de praktijk is dat vaak niet zo. Een standaard zorgverzekering vergoedt alleen bij urgente zorg en dan geldt er bovendien een maximumtarief. Ook aan het vervoer terug naar huis zijn restricties verbonden.’ De hulpverleners van SOS International hebben vaak contact met reizigers die een oorontsteking hebben. ‘Daarmee kun je niet vliegen. Voor de kosten van het overboeken van een vlucht of het bijboeken van hotelovernachtingen draai je als gedupeerde zelf op… Tenzij je een reisverzekering hebt’, verduidelijkt Tangstrøm. ‘Reizigers die wél een reisverzekering hebben, hebben vaak een doorlopende verzekering met een aan/uit-functie. Het blijkt dat er toch vaak teveel ‘uit’ staat’.

SOS International gebruikt cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek aan onze website voor u nog gemakkelijker en persoonlijker te maken. Ook gebruiken we cookies voor analyse- en marketingdoeleinden. In deze cookies wordt informatie over u en uw websitebezoek opgeslagen door SOS International en door derden. We respecteren daarbij uw privacy, zoals omgeschreven in ons privacy statement. Door verder gebruik te maken van deze website gaat u hiermee akkoord. Bekijk hier ons Privacy Statement of sluit deze melding.