Emergency cash

Advies als u zonder geld zit
U bent in het buitenland en uw bankpas en/of creditcard is gestolen of u bent deze verloren. Dat kan veel praktische problemen geven. Daarom staat SOS International 24 uur per dag, 7 dagen per week voor u klaar om u te adviseren en te ondersteunen in deze situatie. Zodat u uw reis weer op een aangename manier kunt vervolgen.
Van catastrofe naar cash
Heeft u een spoedvraag? Neem dan contact op met SOS International via 020-6515151.
-
Laat uw bankpas of creditcard zo snel mogelijk blokkeren
Bel hiervoor de 24/7 alarmlijn van uw bank of creditcardmaatschappij.
-
Doe aangifte bij de politie
Bent u uw bankpas of creditcard verloren of is deze gestolen, doe dan altijd aangifte bij de politie in het land waar uw pas is gestolen of waar u deze bent verloren. Vraag om een schriftelijk bewijs van de aangifte. Dit bewijs heeft u nodig voor uw verzekering. Let op: in Nederland kunt u geen aangifte doen van diefstal of verlies van uw pas in het buitenland. De Nederlandse politie is niet bevoegd om deze aangiften op te nemen.
-
Als u in geldnood zit
Kunt u niet meer betalen en kunt u niet meer aan contact geld komen? Bel dan de 24/7 alarmlijn van uw bank of creditcardmaatschappij voor het advies. Nederlandse ambassades en consulaten kunnen ook bemiddelen als u in geldnood zit in het buitenland. De ambassade of het consulaat geeft ook advies hoe u geld uit Nederland kan laten overmaken naar het land waar u bent. Let op: ambassades en consulaten zullen u geen geld geven of lenen om bijvoorbeeld tickets, advocaten, hotels, medische kosten of boetes te betalen. Een ambassade of consulaat vindt u op de website van de Rijksoverheid.